loading...
مجله اینترنتی جوان
mohammad بازدید : 51 دوشنبه 03 مرداد 1401 نظرات (0)

 گرین وال چیست

گرین وال و یا دیوار سبز نوعی پوشش گیاهی است. که روی سطوح عمودی و یا افقی ایجاد میشود. گرین وال یک نوع نما برای دیوارها محسوب میشود. گرین وال ها مزایای بسیاری دارند و همچنین پیچیدگی هایی در اجرا دارند. در این بخش به توضیح برخی از این موارد می پردازیم.

گرین وال چیست گرین وال و یا دیوار سبز نوعی پوشش گیاهی است. که روی سطوح عمودی و یا افقی ایجاد میشود. گرین وال یک نوع نما برای دیوارها محسوب میشود. گرین وال ها مزایای بسیاری دارند و همچنین پیچیدگی هایی در اجرا دارند. در این بخش به توضیح برخی از این موارد می پردازیم. مزازای استفاده از گرین وال گرین وال ها یا دیوار سبز یک پوشش طبیعی است. در این نوع از نما از گیاهان طبیعی که به گیاهان رونده شناخته میشوند استفاده میشود. رشد گیاه و مسیر بندی گیله به شکلی است که بعد از مدتی کل دیوار پوشانده شده و نمای سبزی مشاهده میشود. این نوع از نما مزایای بسیاری دارد که در این بخش به آنها اشاره میکنیم 1.	استفاده از متریال طبیعی برای پوشش 2.	همخوانی کامل با طبیعت بدون آسیب رساندن به طبیعت 3.	زیبایی چشمگیر به دلیلاستفاده از گیاهان 4.	رنگ منحصر به فرد پوشش 5.	بهبود کیفیت هوای محیط و کاهش الودگی هوا 6.	ایجاد رطوبت و طراوت به محیط 7.	بهبود سلامت روانی افراد ساکن در محیط همه این موارد باعث میشود تا دیوار سبز به یک نمای پرطرفدار تبدیل شود. همچنین در بسیاری از نقاط دنیا این پوشش توسط شهرداریها و دولت ها پیشنهاد میشود.  مشکلات استفاده از گرین وال گرین وال ها برای استفاده دارای مشکلاتی هستند، این مشکلات به دلیل پوشش طبیعی است که استفاده میشود. بیشترین مشکلات این نوع از پوشش به موارد زیر خلاصه میشود. 1.	نیاز به رسیدگی دائمی به گیاهان 2.	نیاز به ابرسانی دائمی به گیاهان 3.	نیاز به کنترل پوشش گیاهی درواقع برای دیوار سبز رسیدی به گیاهان مسئله مهمی است. شما باید به صورت مرتب از گیاهان نگهداری نمایید. البته نوع گیاهان برای دیوارهای سبز به شکلی است که نیاز به نگهداری روزانه ندارد اما به هر حال توجه به این موارد اهمیت دارد.  آبرسانی به گرین وال وقتی از پوشش طبیعی نام میبریم ابرسانی به ان اهمیت خواهد داشت. برای دیوار سبز ابرسانی اتوماتیک و پیشرفته از ضروریات است. معمولا برای ابرسانی به تمام نقاط دیوار سبز یک سیستم ابرسانی طراحی میشود. این سیستم توسط لوله های  ابرسان اب را به تمام نقاط انتقال میدهد و توسط سوراخ های ریز اب را به گیاه میرساند.  در سیستم های پیشرفته تر گاهی اب ه صورت افشان در محیط پخش میشود. این مورد علاوه بر ابرسانی در لطافت محیط نیز تاثیر بسیاری دارد.  خرید گل و گیاه آپارتمانی خرید اینترنتی گل و گیاه طراحی فلاور باکس

مزازای استفاده از گرین وال

گرین وال ها یا دیوار سبز یک پوشش طبیعی است. در این نوع از نما از گیاهان طبیعی که به گیاهان رونده شناخته میشوند استفاده میشود. رشد گیاه و مسیر بندی گیله به شکلی است که بعد از مدتی کل دیوار پوشانده شده و نمای سبزی مشاهده میشود. این نوع از نما مزایای بسیاری دارد که در این بخش به آنها اشاره میکنیم

  1. استفاده از متریال طبیعی برای پوشش
  2. همخوانی کامل با طبیعت بدون آسیب رساندن به طبیعت
  3. زیبایی چشمگیر به دلیلاستفاده از گیاهان
  4. رنگ منحصر به فرد پوشش
  5. بهبود کیفیت هوای محیط و کاهش الودگی هوا
  6. ایجاد رطوبت و طراوت به محیط
  7. بهبود سلامت روانی افراد ساکن در محیط

همه این موارد باعث میشود تا دیوار سبز به یک نمای پرطرفدار تبدیل شود. همچنین در بسیاری از نقاط دنیا این پوشش توسط شهرداریها و دولت ها پیشنهاد میشود.

 

مشکلات استفاده از گرین وال

گرین وال ها برای استفاده دارای مشکلاتی هستند، این مشکلات به دلیل پوشش طبیعی است که استفاده میشود. بیشترین مشکلات این نوع از پوشش به موارد زیر خلاصه میشود.

  1. نیاز به رسیدگی دائمی به گیاهان
  2. نیاز به ابرسانی دائمی به گیاهان
  3. نیاز به کنترل پوشش گیاهی

درواقع برای دیوار سبز رسیدی به گیاهان مسئله مهمی است. شما باید به صورت مرتب از گیاهان نگهداری نمایید. البته نوع گیاهان برای دیوارهای سبز به شکلی است که نیاز به نگهداری روزانه ندارد اما به هر حال توجه به این موارد اهمیت دارد.

 

آبرسانی به گرین وال

وقتی از پوشش طبیعی نام میبریم ابرسانی به ان اهمیت خواهد داشت. برای دیوار سبز ابرسانی اتوماتیک و پیشرفته از ضروریات است. معمولا برای ابرسانی به تمام نقاط دیوار سبز یک سیستم ابرسانی طراحی میشود. این سیستم توسط لوله های  ابرسان اب را به تمام نقاط انتقال میدهد و توسط سوراخ های ریز اب را به گیاه میرساند.

در سیستم های پیشرفته تر گاهی اب ه صورت افشان در محیط پخش میشود. این مورد علاوه بر ابرسانی در لطافت محیط نیز تاثیر بسیاری دارد.

 

خرید گل و گیاه آپارتمانی

خرید اینترنتی گل و گیاه

طراحی فلاور باکس

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 129
  • بازدید سال : 989
  • بازدید کلی : 3,791